on fashion

Cum schimbă Alessandro Michele imaginea Gucci?

Din momentul în care Alessandro Michele a fost numit designer la Gucci, în locul Fridei Giannini, schimbarea de imagine a brandului italian nu a întârziat să apară.

Alessandro Michele era aproape un necunoscut când a preluat frâiele design-ului la Gucci, deși era un om din interior, designer de accesorii. Numirea lui a surprins lumea modei și cei care pariaseră pe Riccardo Tisci de la Givenchy că îi va lua locul Fridei Giannini, după plecarea sau, mă rog, după demiterea ei, au pierdut. Nah, oamenii cred în zvonuri, mai ales că astfel de vorbe fuseseră destul de plauzibile, dacă mă uit la modul în care au loc numirile de noi designeri la marile case de modă. Un nume mare era așteptat, dar uite că scenariul schimbării nu e mereu același.

Trecând peste această iufă, prima colecție a lui Alessandro Michele la Gucci, cea pentru bărbați, pregătită la foc automat și prezentată în ianuarie, a arătat cu totul altfel față de ce eram obișnuiți să vedem. Look-ul androgin al colecției a însemnat ruptura clară de trecut și a adus un suflu proaspătăt și contemporan unei case încremenite într-un look atât de italian încât reprezenta cu succes o imagine stereotipă. A arătat direcția diferită pe care o urmează Alessandro Michele, în efortul de repoziționare a brandului pe piață.

La fel de diferit au stat lucrurile și cu colecția de femei toamnă/iarnă 2015, odată cu care ne-am luat la revedere definitiv de la imaginea super sexy a femeii Gucci, care ne bombarda necontenit de la Tom Ford încoace, restilizată apoi de către Frida Giannini. Nu zic că era rău, doar că femeia Gucci rămăsese parcă blocată în concept, chiar dacă acel concept, gândit de Carine Roitfeld și Mario Testino, fusese revoluționar la vremea lui, în anii ‛90. Odată cu Alessandro Michele a avut loc o schimbare de viziune, hainele nu mai țipă a sex, ci dezvăluie o latură romantică și intelectuală.

În aceeași direcție diferită a fost realizată și prima campanie publicitară Gucci gândită de către Alessandro Michele și dezvăluită în exclusivitate de publicația Business of Fashion. Campania, fotografiată de către Glen Luchford și stilizată de către Joe McKenna, este concepută pentru colecția Pre-Fall 2015 a Fridei Giannini, așa că imediat te gândești în ce situație a fost pus Alessandro Michele.

Dar ce putea să facă? Să refuze? N-avea cum. În schimb, s-a delimitat de campaniile Gucci din trecut, unde tot sexul era la putere, și a urmat un scenariu care induce un așa sentiment de naturalețe și de confort, într-un spațiu atât de real și de banal, cum este apartamentul sumar decorat în care a avut loc shooting-ul, încât pe bună dreptate poți spune că o așa atmosferă romantică nu-ți puteai imagina până acum într-o campanie Gucci. Însă, până la urmă, asta e și ideea schimbării, să te facă să gândești diferit. Și asta încearcă și Alessandro Michele la Gucci, cu fiecare pas pe care îl face în redefinirea brandului.

Gucci-Pre-Fall-2015-Campaign-1

Gucci-Pre-Fall-2015-Campaign-2

Gucci-Pre-Fall-2015-Campaign-3

Foto: businessoffashion.com