on fashion

Ce mă agită în colecțiile resort 2016?

Sunt două indicii care îmi arată întotdeauna că aștept lucruri mari de la un designer. Primul – numele acelea pe care le caut primele în lista din ce în ce mai lungă de pe aplicația Style.com. Al doilea: senzația pe care o am, văzând colecția cu pricina, că nu m-ar deranja să fiu blocată în lift cu femeia pe care o imaginează respectivul designer.
Deci, filtrate prin aceste extrem de subiective criterii, iată care sunt colecțiile de resort 2016 care mi-au făcut inima să bată mai tare.
marni
MARNI
Sunt deja ani buni de când urmăresc cu gura căscată tot ce mișcă doamna Castiglioni pe frontul modei. Carevasăzică, o iau complet razna când văd printurile care se contrazic unele pe celelalte și zâmbesc amar când observ că designerul are chef, uneori, să se întoarcă la blană. Spre bucuria mea, nu a făcut-o prea evident și în colecția de resort.
Ce a făcut, în schimb, a fost să se joace, încă o dată, cu aceleași iluzii optice de care este îndrăgostită de multă vreme, demonstrând încă o dată că printul nu a murit (și că nu este doar o unealtă facilă pentru designerii leneși). Alt lucru pe care l-a înfăptuit cu îndrăzneală a fost să deconstruiască siluetele clasice în câteva linii improbabile (a se citi: care nu ar sta bine aproape nimănui) – jeanși supradimensionați care se opresc la jumătatea gambei, gulere înalte, dar talii marcate de curele. Și încă un lucru. Deși a folosit referințe la anii ‛70, la siluetele masculine și la un wild wild west de care probabil că o să mai auzim în viitorul apropiat, Consuelo Castiglioni a reușit să transmită o feminitate aparte, aproape copilărească, dar fără nici o urmă din senzualitatea obosită a Lolitelor pe care le-am văzut mișunând la case mai mari.
sacai
SACAI
Dacă nici Chitose Abe, care a învățat ce-ul și cum-ul modei de la Junya Watanabe, nu știe cum e cu liniile sport, atunci nimeni nu știe. Poți doar să vezi colaborarea brandului cu Nike ca să înțelegi de ce oricare dintre noi ne-am promite, în gând, să facem mult mai mult sport dacă am pune mâna pe o astfel de ținută. Așa că noua mea identitate de femeie atletică (în mintea mea) așteaptă mereu cu nerăbdare să vadă ce are de spus casa asta care aduce întotdeauna un aer fresh în puzderia de colecții.
Ei, dar ce a adus Chitose Abe sezonul acesta nu e departe de stâlpii de bază ai designului cu care m-a obișnuit deja. Aceleași materiale pe care vrei să pui mâna ca să înțelegi mai bine cum au fost făcute. Aceleași haine în care aerul romantic nu deranjează, pentru că este ponderat de liniile sport. Și, în plus, câteva detalii western (vezi mai sus) și o siluetă de doamnă cu plase pe care noi, femeile care ne-am familiarizat îndeajuns cu moda, ni le dorim mai presus de orice, fie și pentru că ne permit (sau, încă mai bine, ne încurajează) să nu fim perfecte.
msgm
MSGM
Massimo Giorgetti, fondatorul casei și mai nou și designerul casei Pucci (yay!!) reușește să facă haine care par mereu tinerești, cool și fresh cu o ușurință pentru care presupun că este invidiat de majoritatea designerilor care vizează același target (hm hm Hedi Slimane). În plus, are un simț al culorii care mă face chiar și pe mine, o femeie atât de leneșă încât rareori renunț la negru, să îmi doresc să îi port piesele atât de vii și vesele.
Pentru resort 2016, Giorgetti s-a dus în zone familiare – hărți au fost reinterpretate și puse, în forma unor broderii, pe piesele colecției. Culorile au fost, ca întotdeauna, la loc de cinste, de data aceasta venind în blocuri sau dungi inspirate. Și a dat ținutelor un aer masculin și confortabil, contracarând printurile florale și texturile transparente cu strictețea unor cămăși reinterpretate (pe care le vreau chiar acum).

Foto: style.com