on fashion

Ce e nou la Dior?

Am tot avut discuţii în ultima vreme despre ce aduce Raf Simons la Dior, despre modernitatea şi energia pe care se presupune că le-ar infuza venerabilei case și despre cât mai păstrează designerul din propria identitate mai degrabă conceptuală, din ideile care l-au făcut celebru și adorat de oameni așa, ca mine.

Și în vreme ce dezbăteam la o bere relevanța unei femei Dior în vremurile noastre, pentru că așa se discută despre modă la un mod foarte fashionable, am recapitulat în gând argumentele pentru care cred că Raf este cea mai potrivită soluție pentru o casă Dior îmbătrânită și trecută printr-un scandal cât se poate de neplăcut. Dar și pentru femeia Dior încă tributară unei estetici nefirești acum – o femeie floare care nu pare nici independentă și nici modernă.

Iar concluziile sunt după cum urmează:

Unu. Raf s-a întors la ideile lui jucăușe și inteligente, cum am văzut în texturile pe care le-a folosit pentru colecția de resort. Ținutele cadrilate care au defilat la începutul colecției mi s-au părut cele mai inspirate – mai ales pentru felul în care Simons a reinterpretat un motiv clasic Dior, potrivindu-l prezentului. O siluetă inspirată de ultra-utilizata Bar jacket din arhivele casei într-o textură la fel de clasică a reușit să pară proaspătă și contemporană.

DIOR-CRUSIE-2016-COLAJ-4

Doi. Locul în care și-a prezentat colecția, Palais Bulles de pe Riviera franceză, e o referință respectuoasă și nu prea la istoria casei. Căci, până la urmă, unde altundeva dacă nu în casa lui Pierre Cardin, unul dintre străbunii modei moderne, ar fi mai pus la încercare spiritul Dior, atât de retrograd, până la urmă, în viziunea ilustrului său părinte care a trimis femeile înapoi la corsete?

palais-bulle-dior-cruise-2016

Trei. Probabil că asta nu este decizia lui Simons, dar faptul că o femeie care nu e caucaziană (Rihanna) e azi imaginea casei duce instituția care este Dior mult mai departe decât foarte multe colecții puse la un loc.

Rihanna-Dior